vineri, 20 septembrie 2013

Nastere naturala cu emotii

Mi-am dorit sa nasc natural si asta s-a si intamplat, insa am fost foarte aproape de cezariana...sarcina mea a durat 41 de saptamani si 3 zile, aveam termenul maxim pe 25 aprilie si am nascut pe 5 mai, in ultima luna am fost la control din doua in doua saptamani, bebelina era ok , era asezata in pozitie de nastere,dar nu era pregatita.

De ce am vrut natural?
1.Pentru ca am avut o operatie de apenticita in uma careia am ramas cu dureri de cap groaznice, cu senzatie de greata si cu ameteli pentru ceva ani...am fost anesteziata total, a fost o senzatie urata tare cand mi-au bagat acul printre vertebre..brrr.
2. Pentru ca citisem tot felul de opinii, intrebasem o multime de mamici si toata lumea era PRO nastere naturla , cica ar fi mai buna pentru copil, realizeaza si el ca urmeaza sa se produca o schimbare si ca nu e luat ca "din oala" pe nepregatite!
3.Mi-a fost teama ca nu o sa ma refac repede sa pot sa am grija de Sofia, stau destul de departe de parinti, socrii,etc.
4.Mamicile care au nascut prin cezariana m-au sfatuit sa nasc natural daca am curaj si putere!
Si...am nascut natural, fara epidurala, a fost usor, sincer ...fusesem la control si medicul mi-a zis ca sa mai asteptam sa fac 42 saptamani ( asta era joi ), in mintea mea deja se instalase ziua de marti ca fiind cea in care imi cunosc fetita, nu vroiam sa risc sa se intample ceva cu ea si eram dispusa sa mi se provoace nasterea sau sa nasc prin cezariana. M-am apucat sambata, pe 4 mai, de facut putina ordine, putina mancare, na...a doua zi era Pastele si veneau parintii si socrii in vizita, la ora 16 fug repede la baie pentru ca am avut senzatia ca am facut pipi pe mine fara sa realizez...cazuse dopul ( care la mine nu a fost un dop in sine ci mai degraba un lichid mai gros), a inceput si cate o mica durere de burta, sotul si sora au sarit pe mine cu foi, ceas, pixuri...(in ultimele doua saptamani fiecare drum la baie era insotit de intrabarea: Nasti??? , sotul ma suna de la munca si imi spunea: Nastem si noi azi? TOATA LUMEA MA INTREBA DACA NASC).Am decis sa imi sun medicul care mi-a spus sa ma internez daca durerile se intensifica...nu am facut-o siii..la ora 20 ma suna el si imi spune sa ma duc sa ma internez, am si plecat...la 21:30 m-am internat, aveam o frica de spital de nu mai simteam nimic, aveam dilatatie 2 ..nimica toata ...pe la 22 am ajuns in sala de nasteri si au inceput durerile mai intense...s-a rupt si apa...mi-au facut si doua injectii si pe la 24 au venit suratele mai mari,mai dureroase si mai dese...la 3.40 am nascut , o fetita de 3400 gr, 53 cm care nu a respirat din prima si a primit nota 6...eram atat de ametita si atata de obosita incat sotul m-a mintit mult si bine ca a luat 8...Nasterea a fost usoara , vorbesc de durere, insa bebelina mea a traversat cu greu canalul de iesire...
A fost dusa la terapie intensiva dar nu a fost decat supravegheata atent si a stat la incubator insa respira singurica, plangea si ii era foame, o zi a stat la repaos si a doua zi i-am dat 10 ml de lapte cu seringa, pentru ca mai apoi sa ma mulg si sa ii dau 20-40 si 60 ml la masa( mergeam din 3 in 3 ore sa ma mulg si sa ii dau sa pape)In spital am stat 5 zile, nu am avut fetita langa mine, a fost destul de greu  dar foarte bine si pentru ea si pentru mine, ea a fost ingrijita corespunzator si eu mi-am revenit !
Am fost taiata - partea cea dureroasa din toata nasterea- nu taietura in sine nici cusatura ci usturimile pe care le aveam and mergeam la baie...insa le-am venit de hac cu betadina si apa calda.Mergeam si la spalaturi de doua ori pe zi dar era prea putin ...:)
P.S. Am o fetita de nota zece , are 4 luni si 15 zile , sta in fundulet, tipa, se joaca , zambeste este super sanatoasa si frumoasa!Papa doar san si este fericirea noastra!Asa ca nu va speriati de scorul APGAR...este o nota de moment! Nu o eticheta pentru copil!

Pupici pentru mamici, burtici si pitici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu