duminică, 15 martie 2015

Chocolate lava

Am o placere nebuna sa gatesc , as vrea sa am si mai mult timp , spatiu si bani de investit in aceasta pasiune, ma multumesc insa , deocamdata, si cu micile experimente. 
Mi-am incercat norocul cu chocolat lava , am stat in genunchi langa aragaz, sa vad cand se "crapa" suprafata. Am un cuptor "aprig" , se incinge tare...si nu prea am ce sa ii fac , decat sa il schimb cu unul electric( in visele mele). 
Reteta am cautat-o pe net, am urmat pasii cu sfintenie si mi-a iesit ...
Prima data m-am ghidat dupa reteta lui Adi Hadean , a doua oara  reteta a fost furnizata de Roxana, colega Ellei . 
Cea a lui Adi Hadean o gasiti aici , cea a Roxanei o sa scriu ingredientele , pasii sunt aceiasi. 
 
Difera culoare pentru ca am folosit ciocolata diferita, in prima poza am avut ciocolata de la Lidl , are fix 400 grame, pentru cea de-a doua am folosit o ciocolata din Cora.
Ingrediente:
- 175 grame ciocolata ( de preferat cu multa cacao, adica sa fie cacao si nu zahar pe primul loc la ingrediente)
70 grame- zahar pudra
70 grame unt
30 grame faina
2 galbenusuri
2 oua
1 esenta vanilie ( nu o mai puneti daca folositi zahar vanilat pudra)
1 praf sare
Ciocolata si untul se topesc in baie de apa , ouale , zaharul, faina si sarea se amesteca intr-un vas , dupa ce s-a topit ciocolata se adauga incet, incet in amestecul de ou ( nu puneti mult ca sa nu faceti omleta) .
Ungeti formele cu unt !
Se tin la cuptorul incins 10-12 minune , pana crapa crusta ca "pamantul cand e seceta" ( Asa spune Adi Hadean si asa este !!! )
Pofta buna!
Pupici!
Sandita&Sofia


                                                                                                              

3 comentarii:

  1. vai de mine, cum arata..imi vine sa manc calculatorul....

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, unul electric sau cel putin care sa poti aprinde un bec fara sa deschizi usa cuptorului mi-ar fi si mie util. Felicitari pentru rezultat, eu inca nu am incercat, arata excelent la a doua incercare! pup

    RăspundețiȘtergere